Kas tead, kuidas sina oma kliente mõjutad?
Kui sa oled coach, treener või nõustaja, siis oled pidevas energiavahetuses oma klientidega. Aga kas sa oled kunagi mõelnud, millise energiaga sa neid tegelikult mõjutad? Human Design'i järgi toimub see läbi sinu defineeritud keskuste – need on need osad sinust, mis on stabiilsed ja püsivad ning millega sa teisi alateadlikult mõjutad.
Kui sa vaatad oma Human Design kaarti, siis otsi üles, millised keskused on värvilised – need on sinu defineeritud keskused. Just nende kaudu sa kiirgad oma loomulikku energiat ja kujundad ruumi enda ümber. Need on sinu tugevused, aga ka kohad, kus sa võid alateadlikult teisi suunata, nii heas kui ka varjuküljega.
Kas oled inspireerija, kelle mõtted sütitavad teisi? Või oled tugev suunamudija, kelle identiteet toob inimestesse kindlustunnet? Või oled keegi, kelle rahulik kohalolek aitab teistel end turvaliselt tunda?
Kui sa ei ole veel oma Human Design kaarti koostanud, siis saad seda teha siin!
Järgnevalt vaatame, kuidas erinevad defineeritud keskused sinu klientidega töötades mõju avaldavad – ja kuidas neid tasakaalukalt kasutada.
Peakeskus (defineeritud)
Kui sul on defineeritud peakeskus, siis oled sa loomulikult inspireeriv inimene. Sul on oma kindel viis, kuidas mõelda ja ideid genereerida. Klientide jaoks võid sa olla keegi, kes aitab neil uusi perspektiive avastada ja sügavamalt mõista elu küsimusi. Sa võid olla inimene, kelle juurde tullakse, et saada selgust ja inspiratsiooni.
Samas võib su kindel mõtteviis muuta sind teinekord jäigaks – sa võid arvata, et sinu viis mõelda on õige ja see võib piirata sinu avatust teiste vaatenurkade suhtes. Kliendid võivad tunda, et neil on raske sulle oma mõtteid jagada, kui nad kardavad, et sa nende loovust või ideid alavääristad. Selle tasakaalustamiseks on oluline teadlikult kuulata ja olla avatud ka nendele ideedele, mis ei pruugi alguses sinuga täielikult resonantsis olla.
Mõistusekeskus (defineeritud)
Määratletud mõistusekeskusega oled sa keegi, kellel on tugevad veendumused ja kindel viis informatsiooni töötlemiseks. Sa oled süsteemne mõtleja ja sinu loogika võib olla väga veenev. Klientide jaoks oled sa sageli keegi, kes aitab neil mõista keerulisi kontseptsioone ja anda nende mõtetele struktuuri.
Kuid kuna su mõtlemine on kindel ja püsiv, võib see mõnikord tunduda teistele liiga jäik. Klient võib tunda, et tal pole ruumi oma mõttemaailma avardada, kui sina oled kindel, et su enda analüüs on kõige täpsem. Seetõttu tasub praktiseerida avatud küsimuste esitamist ja anda ruumi ka teiste vaatenurkadele.
Kõrikeskus (defineeritud)
Kui su kõrikeskus on defineeritud, on sul loomulik võime ennast väljendada ja sõnadega mõjutada. Sinu hääl on tugev ja kaasahaarav ning see võib kliente inspireerida ja motiveerida. Inimesed kuulavad sind, sest sinu sõnadel on kaalu.
Samas võib määratletud kõrikeskus viia olukorrani, kus sa räägid liiga palju või suunad liialt vestluse kulgu enda soovitud suunas. Kliendid võivad vajada rohkem ruumi oma hääle leidmiseks. Tasakaalu hoidmiseks võiksid teadlikult harjutada kuulamist ja anda klientidele rohkem võimalust ise oma mõtteid väljendada.
Identiteedikeskus (defineeritud)
Kui sul on defineeritud identiteedikeskus, siis oled sa inimene, kes kiirgab kindlat enesetunnet ja identiteeti. Sul on selge suunataju ja sageli tõmbavad sind kliendid, kes otsivad oma elus suunda ja kindlustunnet. Sinu kohalolek aitab neil leida oma rada ja tunda ennast enesekindlamalt.
Kuigi su identiteet on stabiilne, võib sul olla raske mõista inimesi, kes tunnevad ennast eksinuna. Sa võid arvata, et nad peaksid „lihtsalt teadma“, kuhu nad tahavad liikuda, aga paljude jaoks see ei ole nii lihtne. Seega on oluline olla kannatlik ja mitte eeldada, et kõik peaksid oma suunda sama kindlalt tajuma nagu sina.
Südamekeskus (defineeritud)
Kui sul on määratletud südamekesksus, siis oled sa loomulikult enesekindel ja tead oma väärtust. Sa suudad innustada kliente nende eesmärkide saavutamisel ja aidata neil tõsta oma enesehinnangut. Sa oled keegi, kes loomulikult kehastab tahet ja kindlat sihikindlust.
Kuid määratletud südamekeskus võib ka põhjustada survet – nii sulle endale kui ka su klientidele. Sa võid eeldada, et teised peaksid olema sama sihikindlad ja tahtejõulised nagu sina ning see võib tekitada neis tunde, et nad pole „piisavalt head“. Sul tasub tähele panna, et sa ei paneks kliente ennast tõestama, vaid pigem aitaksid neil leida oma tempo ja sisemine jõud.
Sakraalkeskus (defineeritud) - Generaatorid ja Manifesteerivad Generaatorid
Kui sul on defineeritud sakraal, siis sul on püsiv elujõud ja energia. Oled inspireeriv ja motiveeriv ning kliendid võivad sind näha kui kedagi, kelle energia aitab neil liikuda edasi ja tegutseda. Sinu kehas on loomulik jõud, mis paneb sind reageerima ja vastama – kui midagi tundub õige. See teeb sinust kiire otsustaja, sest sa ei pea infot liiga kaua läbi analüüsima – sinu sakraalne vastus ütleb sulle kohe, kas miski on sinu jaoks õige või mitte.
Siiski võib juhtuda, et kuna sul on alati energiat, võid sa oodata sama ka teistelt. Kui su kliendid ei ole nii püsiva energiaga nagu Projektorid, Manifestorid ja Reflektorid, siis vajavad nad rohkem puhkust. Sul võib olla keeruline mõista, miks nad ei suuda „lihtsalt tegutseda“. Samuti tasub meeles pidada, et mitte kõik ei tee otsuseid nii kiiresti kui sina – paljud vajavad aega, et infot töödelda või oma emotsioonide selginemist enne lõpliku valiku tegemist. Kui sa survestad neid liiga kiireks otsustamiseks, võib see tekitada neis stressi või ebakindlust.
Tasakaalu hoidmiseks on oluline olla kannatlik ja austada iga kliendi loomulikku otsustusprotsessi. Sinu sakraalne tunne on sinu jaoks usaldusväärne, aga teiste jaoks võib see toimida hoopis teisiti. Mõnikord vajavad inimesed lihtsalt rohkem aega, et oma teed selgelt näha.
Emotsionaalne keskus (defineeritud)
Määratletud emotsionaalse keskusega oled sa emotsionaalselt tugev ja su tunded on intensiivsed. See võib olla väga võimas mõju su klientidele – sa suudad neile pakkuda sügavat emotsionaalset kohalolekut ja aidata neil oma tundeid mõista.
Kuid kuna su emotsioonid on tugevad, võivad need mõnikord ka ruumi üle võtta. Kui oled tugevas emotsionaalses laineharjas, võib sul olla raske teisi neutraalselt kuulata. Selle tasakaalustamiseks on kasulik õppida oma emotsioone juhtima ja andma klientidele võimaluse oma emotsioone väljendada ilma neid enda omadega üle koormamata.
Põrnakeskus (defineeritud)
Kui sul on defineeritud põrnakeskus, on sul loomulik intuitsioon ja tugev instinktiivne teadlikkus. Sa tajud ohte ja võimalusi kiiremini kui teised ning see teeb sinust suurepärase nõustaja neile, kes vajavad selgust ja turvatunnet.
Kuid kuna su intuitsioon on tugev, võid sa teinekord unustada, et mitte kõigil ei ole seda. Kliendid võivad vajada rohkem aega otsuste tegemiseks ja sul võib olla kannatamatus nende tempo suhtes. Oluline on meeles pidada, et mitte kõik ei saa oma sisemist teadmist sama kiiresti nagu sina ning mõnikord vajavad nad oma protsessi jaoks rohkem aega.
Juurtekeskkus (defineeritud)
Määratletud juurtekeskusega oled sa loomulikult motiveeriv ja suudad teisi panna tegutsema. Sinu energiaväljas tunnevad inimesed, et nad saavad rohkem ära teha ja muutuda produktiivsemaks.
Samas võib see panna teisi ka surve alla, eriti kui nad ei ole valmis kiireks tegutsemiseks. Sa võid oodata, et kõik suudavad hoida sama tempot kui sina, aga paljud vajavad rohkem pausi ja hingamisruumi. Tasakaalu hoidmiseks on oluline meeles pidada, et mitte kõigil pole sama stressitaluvust ja mõnikord on aeglane liikumine täiesti okei.
Kui tead, millised keskused sul on defineeritud, saad teadlikumalt märgata, kuidas sa oma kliente mõjutad ning kuidas oma tugevusi parimal viisil rakendada.