Kommenteeri

Ärikonstellatsiooni lugu

Ühe ärikonstellatsiooni lugu.
Jagan kliendi loal tema ettevõtte lugu läbi ärikonstellatsiooni töö.

Kui äris ei lähe kõik nii nagu võiks ja kliendid eemalduvad. Võibki olla, et kliendid tajuvad igasugu ebakõlasid ettevõtte sees ja varjatud dünaamikaid. Nad saavad aru, et midagi on valesti ja mingi vaib on vale. See on umbes nagu sisetunne, mis ütleb, et jutt on ilus, aga midagi on valesti. See on ka põhjus, miks ärikonstellatsioon on kasulik kui kliendi kipuvad ära kaduma ja äri ei edene.

Kuidas ettevõtte käekäik ja ettevõtja kogu elu võivad muutuda 

Minu poole pöördus oma murega ühe ettevõtte omanik. Ta oli mures ettevõtte käekäigu pärast. Oma töös kasutan selliste küsimuste lahendamiseks ärikonstellatsiooni meetodi. Olen täheldanud, et see meetod aitab nähtavale tuua varjatud seoseid nii minevikust kui ka meie enda isiklikest teemadest. Kui perekonstellatsioonis vaatleme pere ja suguvõsa kui ühe süsteemset gruppi, siis ärikonstellatsioonis on selleks ettevõte või organisatsioon. Seal on samuti omad reeglid, hierarhia ja seadused. Samuti tuleb iga töötaja oma isikliku dünaamikaga sellesse gruppi sisse. 

Tema ettevõttes valitses kaos ja segadus. Pidev tunne, et asjad ei suju – igapäevatoimetused kulgesid vaevaliselt, pidev “seisak”, energiakadu ja frustratsioon. Klient kirjeldas igapäevatoimetuste kulgu järgmiselt: “Tõstan asju ühest kohast teise, kuid ei teki süsteemi ja korda. Teadmised ja oskused on olemas, kuid kõik on justkui laiali – ei saa loodud korda ja süsteemi toimima.“ 

Kliendi igapäevatöödes valitses segadus kõige praktilisemal tasandil – töökorralduses ei olnud järjepidevust, asjad kippusid kaduma, töötajad ei saanud juhistest aru ja hoolimata kõigist püüdlustest tundus kogu ettevõtte rutiin olevat korralagedus. Igapäevane kaootilisus jooksutas ettevõtte juhi energiast tühjaks ja muutis ettevõtte juhtimise kurnavaks.  

Bränd, ettevõtte nimi ja minevik 

Konstellatsiooni töös esimese asjana tuli ilmsiks ebakõla brändi nimega. Lähemal uurimisel selgus, et brändi nime loojaks olid tegutsemiskoha algsed loojad ehk eelnevad omanikud. Ärikonstellatsioon paljastas, et koos brändi nime ülevõtmisega kandusid alateadlikul tasandil üle ka eelnevate omanike mustrid ja dünaamikad, mis mõjutasid ettevõtte energiat. Kui endiste omanike loodud nimi ja selle ajalugu said konstellatsiooniväljal tunnustuse ning oma koha ettevõtte ajaloos, sai uus omanik vabaks varasemate seoste varjust, mis kaasnesid nime kasutusele võtuga. 

Siinkohal on huvitav välja tuua tõsiasi, kuidas me ise ettevõtte juhina tõmbame ligi dünaamikaid, mis on meie enda varjualades. Sarnane tõmbab sarnast, ütleks selle peale. Selle töö puhul ilmnes see eelmiste omanike dünaamikate ülevõtmises, mis sügavamal vaatlusel näitas, et ka kliendis endas on peidus sarnased dünaamikad. Nüüd sai ta nendest teadlikuks ja sai toimuda eraldatus mis on enda dünaamika ja kust see tuleb ja mis on üle võetud eelmistelt omanikelt.  

Nime teema sellega ei piirdunud. Kui brändi nimega sai kõik korda, siis ettevõtte ärinimi oli eraldiseisev ja sellega oli ka midagi „viltu“. Nimelt ärinimi, mille alt klient tegutses oli loodud juba varasemalt. Klient oli teinud nime vahetuse ja asendanud vana nime uue ärinimega. Eks ikka selleks, et kogu varasem ajalugu enda jaoks “unustada” ning alustada “puhtalt lehelt”. Kahjuks ei ole võimalik lihtsa nimevahetusega ettevõtte ajalugu energeetiliselt kustutada ja tuligi välja, et ettevõttes elasid edasi vana nimega seonduvad kogemused, emotsioonid ja energia. Konstellatsiooni töö käigus sai selgeks, et ettevõtte eelneval nimel ja kõigel, mis sellega soetud, on oluline koht ja seda tuleb austada. 

Et uus peatükk saaks alata puhtalt lehelt, tuleb teha ka teadlik lõpetamine eelnevaga. Kõigele, mis oli eelnevalt, on vaja anda koht ja on vaja seda tunnistada. Isegi kui kõik ei olnud meeldiv, siis ka neid negatiivseid emotsioone ja kogemusi tuleb tunnistada. Eks meie kõigi eludes on omajagu seda, mida me ei tahaks omaks võtta ja mille parema meelega endas alla surume, et mitte minna valusatesse tunnetesse. Samas on see kõik ikkagi osa meist ja kui seda tunnistame endale, siis muutub see kergemaks ja lõpuks on ka kõik negatiivsed kogemused kõigest kogemused ja eriti väärtuslikud. 

Uued strateegiad ja inspiratsioonid konstellatsiooniväljalt 

Konstellatsiooniväli tõi nähtavale uued ideed, kuidas ettevõtte edu suurendada. Tuli soovitus tuua ettevõtte ellu meelelahutuslikke tegevusi. Selgus, et selle lisamine võib potentsiaalsete klientide jaoks eristuda ja luua ettevõttele tugeva konkurentsieelise. 

Klient hakkas soovitatud meelelahutusprogramme pakkuma, kuigi kõrghooajal jäi ta nendega siiski pigem tagasihoidlikuks. Turismihooaja lõpus – ajal, mil eeldatavasti kliente nappis, pakkus klient julgemalt meelelahutusprogramme ja tulemuseks oli üllatuslik täismaja. See muutus andis talle selge pildi, et ettevõtte arenguks ja kasvuks vajab iga muutus ja uus idee õiget ajastust ja katsetamist. 

Enamasti muutused võtavadki aega. On teemasid, mis lahenevad koheselt peale konstellatsioonitööd ja on teemasid, mis võtavad aega. Kas siis ei ole ajastus õige või ongi vaja mõningatel sisemistel protsessidel enne lasta settida. Konstellatsioonidega on juba kord nii, et see on töö alateadvusega ja alateadvuses võtavad muutused aega. Vahel nädal, vahel mitu kuud. 

Äri ja isiklik elu said selgemalt piiritletud 

Kuigi ärikonstellatsioon ei ole otseselt mõeldud peredünaamikate lahendamiseks, aitas see töö kliendil mõista sügavamaid perekondlikke mõjusid. Töö käigus tulid nähtavale mitmed isiklikud teemad – uskumused ja mustrid, mis pärinesid kliendi päritoluperest ja suguvõsast. Alateadlikud dünaamikad ja uskumused avaldasid mõju ettevõtte käekäigule ja juhtisid tupikusse. Konstellatsioonitöös tõime välja need mustrid ja eraldasime ettevõtte teemadest. Mõnedele sai koheselt otsa vaadatud, aga mõned isiklikud teemad jäid oma aega ja konstellatsioonitööd ootama. Vähemasti ei seganud need enam äritegevust. 

Konstellatsioonitöö aitas kliendil luua sügavamat selgust ja sisemist kergust, mida ta oli pikka aega otsinud. Selle töö kaudu koges ta mitte ainult äriedu, vaid ka suuremat sisemist rahu ja jõudu oma teekonnal. Ärikonstellatsioon tõi esile varjatud tegurid ja andis talle tööriistad, et luua püsiv areng ning rahu enda ja oma ettevõtte vahel. 

Ärikonstellatsioonid võivad paljastada nii nähtamatuid mõjutajaid kui ka nähtavale tuua uusi võimalusi lahendusteks nagu juhtus kliendiga, kelle lugu just lugesid. Kui sa tunned, et oled oma ettevõttega sarnases punktis, siis olen valmis ka sind aitama. Julgustan sind tulema konstellatsiooni töötuppa või individuaalsesse konstellatsiooni.


Järgmine ärikonstellatsioonide teemaline töötuba - "Bränd, kliendid ja raha" toimub 21 nov. õhtul Tallinnas.

Lisa kommentaar

Email again: