Mõtteid töötoast "Bränd, kliendid ja raha"
Jagan mõtteid oma temaatilisest konstellatsiooniõhtust – seekord teemaks „Bränd, kliendid ja raha.“
Brändi ja persoonibrändi teema on mind viimasel ajal väga kõnetama hakanud. Õpin teist aastat persoonibrändipõhise ettevõtluse magistriõppes ja tegelen enda brändi kujundamisega pea igapäevaselt. Lisaks olen tegutsenud 15 aastat ettevõtjana. Seetõttu on mulle endalegi põnev sügavamalt uurida, kuidas bränd, kliendid ja rahaga seotud dünaamikad mõjutavad meie ettevõtte arengut.
Huvitav oli näha ka seda, kuidas mõnel osalejal ilmnes justkui hirm brändi ees. Sageli kujutatakse oma brändi juba ette nii suure ja täiuslikuna, et see muutub hirmutavaks. Meid on küll õpetatud unistama suurelt, kuid oluline on mitte unustada, et areng selleni on järkjärguline. Kui eesmärk tundub liiga kaugel, võib see hoopis pidurdada meie liikumist ja enesekindlust.
Teise osana vaatasime sügavamalt otsa oma teenusele ja klientidele. Siit tuli palju huvitavaid taipamisi. Konstellatsiooni harjutuste kaudu ilmnevad sageli just need varjatud dünaamikad, mis takistavad edasiminekut. Näiteks tuleb välja tihti meie varjatud eesmärk, miks me kunagi olema alustanud oma ettevõtlusega või on seal veel sügavamad alateadlikud seosed ja lojaalsused suguvõsasüsteemile.
Samuti oli olukordi, kus spetsialist oli nii keskendunud klientidele, et teenuse sisu jäi fookusest välja. Tihti siit algabki probleem: kui spetsialist ei suuda enda teenusele selgelt keskenduda, ei suuda seda ka kliendid mõista ega väärtustada.
Korduvalt sain esitada küsimuse: „Mis on sinu Miks?“ Miks sa teed seda, mida sa teed? Mis väärtust sa oma teenusega lood? Tean, et see ei ole lihtne küsimus, kuid kui korraks oma fookuse sellele pöörame, leiame tihti vastused, mis toovad selgust ja kergust. Huvitav oli märgata, kuidas konstellatsiooniväljal Teenuse esindaja tundis end paremini, kui spetsialist sõnastas oma „Miks-i“ selgemalt. Suhe klientidega muutus kohe harmoonilisemaks.
Kolmandaks teemaks oli raha. Rääkisime rahaga seotud dünaamikatest ja üldisemalt rahast kui energiast ja tasakaalustavast panusest. Harjutusena testisime oma teenuse väärtust: kui palju kliendid on valmis maksma ja kui palju oleme spetsialistina valmis vastu võtma.
Üks oluline tähelepanek: tihti ei olnud probleem raha vastuvõtmises, kuid alates teatud summast nihkus fookus teenuse väärtuselt rahale ja „saamisele.“ Just sel hetkel katkes kliendi soov anda. Seda võiks nimetada ahnuseks – kui teenuse väärtus jääb tahaplaanile, kaob ka klientide huvi.
Kokkuvõttes oli õhtu väga sisutihe ja täis taipamisi. Tore oli hiljem kuulda osalejate muljeid ja uusi mõtteid, millele nad oma fookuse suunasid. Usun, et igaüks leidis midagi, millega edasi töötada või mida oma brändi ja teenuse puhul kohandada.
Hetkel ei oska öelda, millal järgmine samateemaline töötuba toimub, kuid seda on juba küsitud. Seega – jääge ootele, sest uus töötuba tuleb kindlasti! 😊
Võid jagada, mis mõtteid sinus antud teema tekitab ja kuivõrd huvitav on sulle konstellatsioonide valdkond?
#MariPukkTherapy #persoonibränd #ärikonstellatsioonid #brändiarendus